sâmbătă, 26 iulie 2008

Tu te simti in siguranta? Eu nu!

Siguranta. Un subiect sensibil pentru unii. Am scris si pe blog, am si discutat problema cu diversi oameni. Momentan nimeni nu considera ca este o asa mare problema. Eu cred ca este. Nu ma refer la faptul ca poti fi atacat pe strada, desi poate ar trebui sa incepem si acea discutie. Ma refer la cat de sigur esti in autobuzul ce merge spre Dacia, in trenul cu care mergi la mare, in autocarul de Italia. Esti atacat, cine te apara? Ce faci? Pe cine suni? Nu am auzit sa fie politisti incognito in mijloacele de transport in comun. Camere video stiu sigur ca nu (prea) exista. Lumea din jur nu “se baga”. Am vazut asta.

Politicienii se lauda. Asta e “meseria” lor. Primarul Gheorghe Nichita se lauda in campania electorala ca infractionalitatea din Iasi a scazut cu 50 la suta. Si asta “datorita infiintarii Politiei Comunitare”. Eu as spune pentru ca au plecat 50 la suta dintre infractori in Italia si Spania. Noaptea nu am vazut nici macar un comunitar prin cartierul unde locuiesc. Rar mai trece cate o masina... ca si cand din masina vezi un furt petrecut intre blocuri sau intr-o scara de bloc.

Pe 1 iunie as fi votat (fara sa ma uit) ca primar pe cel/cea care mi-ar fi spus ceva despre siguranta, siguranta mea de cetatean (adica pentru care PLATESC!). Este absolut inadmisibil sa fii talharit intr-un autobuz. Nu am auzit niciun candidat sa-mi vorbeasca despre o astfel de problema. Poate pentru ca mai toti aveau Q7 sau Land Cruiser si nu au intampinat astfel de probleme. Se prea poate, nu?

Cazul prezentat de Andreea nu este singular.

Niciun comentariu: