luni, 27 iunie 2011

Vacanta "de vis" in Zakynthos (III)

Revin cu partea a treia (si ultima) a peripetiilor din concediu.

La cateva minute dupa ce ajungi la destinatie (pentru a nu avea timp sa vezi ce si cum), agentia lu' peste iti propune excursii, la pret dublu sau chiar triplu fata de cele din oras, pe care trebuie sa le cumperi pentru ca "altfel nu vei mai avea ocazia sa vezi imprejurimile". Caz concret: in cazul nostru, agentia oferea, pentru aproximativ 40 de euro, excursii in jurul insulei si, "daca vremea e frumoasa", posibilitatea de pozat (din departare) plaja Navagio (principala atractie a insulei). Plus inca vreo doua prostii (vizita la nea Gigel acasa sa'ti arate ulei de masline extravirgin etcetera). In oras, puteai gasi la orice pas cam acelasi pachet pentru 18-22 de euro. Unde mai pui ca noi am stat pe plaja aproximativ o ora.

Drumul spre casa a fost la fel de obositor. Mai intai am fost nevoiti sa asteptam vreo opt ore in holul hotelului (timp in care ne-am plimbat, am facut plaja etc.). Autocarul a fost mai bun, dar insotitorul de grup a ramas acelasi. La granita cu bulgarii i se spune "doamnei" Adriana ca sunt opt persoane care trebuie sa isi continue drumul spre Moldova si ca ar trebui sa sune la agentie din timp. Bineinteles ca am ajuns in Bucuresti, dar agentia nu ne pusese la dispozitie niciun mijloc de transport catre... acasa. Dupa o cearta cu insotitoarea (care nu sunase sa anunte agentia ca mai sunt si niste... moldoveni) si dupa multe telefoane la agentie, am primit un... om. Un domn Paraschiv a venit si ne-a... trombonit. Ca masina e la Baneasa, ca avionul a avut intarziere (care avion?). Pana la urma a renuntat la faza cu avionul si a recunoscut ca e vina lor. Dupa vreo jumatate de ora a venit un Mercedes Vito. Ulterior aveam sa aflam ca agentia apelase la o alta firma (de transport persoane) si ca, din cauza neglijentei, Christian Tour (sper sa nu ne mai intersectam vreodata!) trebuie sa plateasca pentru transportul celor opt moldoveni circa 600 de euro.

Grecii pe care i-am intalnit pe insula mi s-au parut foarte smecheri. Mai toti stiu engleza (motiv pentru care nu am invatat prea multe cuvinte in greaca) si multi incearca sa te fure. O bijuterie de 2,2 grame, e batuta in casa de 2,3 grame. Ti se iarta faptul ca nu ai 20 de eurocenti. Tu ramai cu impresia ca ai castigat niste bani si ca grecul e bun, dar in realitate el castiga 80 de eurocenti. Multe din produsele scoase la vanzare sunt chinezarii (vezi Costinesti) sau copii (bune) dupa firme foarte mari din Vest (Calvin Klein, Prada si altele), facute in China.

Romania nu exista. Aceasta este concluzia la care am ajuns in Zakynthos. Ofertele de excursii in jurul insulei erau in aproape toate limbile europene. Mai putin in romana. A, si bulgara. In principiu, turistii din Zakynthos vin din Peninsula Scandinava, Polonia, Marea Britanie, Germania, Cehia, Romania si Grecia. Am intalnit si sarbi, bosniaci sau albanezi, dar mult mai putini.

2 comentarii:

anda_elena spunea...

Dragii mei proaspat insuratei,
Pai, ce mai aveati de scris pe blog, daca toate erau linistite si frumoase? :)
Buna, nebuna - a fost, totusi, o saptamana de miere. C-au aruncat unii cu otet - urat din partea lor. Dar, va spun eu ca, in continuare, va asteapta o viata de miere!
Sa fiti fericiti!

Si, acum, sa cantam impreuna: "Noi suntem romani, noi suntem romani!" :) Pupic!

Marius Pârciu spunea...

Scriam si daca erau frumoase. Postez acusi. Multumim de urari!