joi, 23 iunie 2011

Vacanta "de vis" in Zakynthos (I)

Asa dupa cum spuneam in postarea anterioara, tocmai ne-am intors din concediu. Desi ar fi trebuit sa fie de odihna (unde mai pui ca era si luna de miere), nu a fost chiar asa. Din pacate, ne-am creat o groaza de nervi si am venit si obositi. Azi postez doar prima parte.

La sfatul unui coleg am luat un pachet de la Christian Tour. Am decis sa mergem in Zakynthos, o insula greceasca atractiva din punctul de vedere al peisajelor (cel putin asa parea pe internet). Am optat pentru un hotel de trei stele, Family Inn. Ulterior aveam sa aflam ca nu e de trei stele, cum spun cei de la agentie, ci de doua stele plus (lucru recunoscut chiar si de cei de la hotel)... sau chiar de doua stele. Desi exista si posibilitatea de a alege all-inclusive, am ales demipensiune. Nu s-ar fi pus problema banilor, dar am zis sa nu fim legati de hotel, sa putem merge intr-o excursie, la o taverna etcetera (mare prostie!).

De la agentie ni s-a spus sa fim la Palatul Culturii la 5:30 (dimineata), de unde ne va prelua un Mercedes Vito cu numar de Bucuresti. La locul pomenit a venit un Volkswagen cu numar de Bacau si un alt sofer decat cel al carui numar ni s-a dat... In fine, pana la urma ne-am convins ca nu era teapa, ci doar o problema de organizare de la agentie. Soferul s-a dovedit a fi un om super ok. Probabil pentru ca nu avea treaba cu agentia...

Pe la 11.30 am ajuns in Bucuresti, la locul de unde trebuia sa plecam (undeva langa Palatul Parlamentului), dar autocarul nu era. Dupa indelungi apeluri, aflam ca trebuie sa vina un autocar, dar la 14.30... Asa ca am stat vreo 3 ore in caldura asteptand... o vechitura. Oricum, sigur nu arata la fel de bine ca autocarul cu care plecasera cei spre Muntenegru sau cu ca cele de pe site ("cele mai noi si mai moderne autocare din industria turistica" - am incheiat citatul). In autocar parea ok, dar pe parcurs au aparut tot soiul de probleme. Unele scaune nu se puteau lasa pe spate (in timp ce scaunele din fata da), distanta dintre ele era prea mica, iar televizoarele (alb-negru) erau puse mai mult de forma (cel din spate mergea un minut, patru nu). Pe la o bucata de noapte a fost o problema si cu aerul conditionat. In spatele autocarului se facuse foarte frig, in timp ce in fata nu se putea respira de caldura. Pana la urma au reusit sa solutioneze problema cumva.

Insotitorul de grup, "doamna" Adriana, se comporta de parca am fi fost un grup de elevi de clasa a doua (explicatii ca la analfabeti). Din cauza ca unii nu au acceptat acest statut, "doamna" s-a suparat si a refuzat sa mai comunice. Oricum, tot timpul cat a stat cu noi a refuzat sa raspunda la intrebarile care o deranjau sau la care nu stia raspunsul. "Opririle" sau locurile unde puteam manca (in autocar nu era voie) au fost (cu vreo doua exceptii, ambele in Grecia) niste spelunci ordinare, dar cu preturi de localuri de fite. "Magazinul de dulciuri" din Bulgaria, mult laudat de insotitoare (ce nu face omul pentru o cafea si o placinta gratis), s-a dovedit a fi un magazin cu cateva produse la punga pe care puteai sa le gasesti cam pe oriunde. Toaleta arata mai rau decat una din vreo halta din nord-estul Romaniei... Potrivita pentru a-ti veni pofta de mancare.

La hotel ne-am cazat rapid. Camera era ok, exceptand spatiul pentru dus, care era foarte mic, si mobila veche. Noaptea au fost si cativa tantari, dar din fericire luasem un aparat si niste pastile cu noi. Cel mai deranjant a fost insa faptul ca zidurile erau de carton (?), iar pe sub usa putea trece si un sobolan. Efectiv se vedea lumina de afara si, implicit, se auzea si tot ce se intampla pe hol/in hotel. Ultima noapte am "beneficiat" de un "program special" de hahaieli si urlete, motiv pentru care nu am reusit sa dorm decat vreo trei ore. "Entertainment-ul" a fost realizat in special de niste englezoaice (big fat stupid whales), venite probabil din vreun sat sau, in orice caz, fara alte atuuri in afara de bani. Pareau a fi clienti fideli (toti ai casei stiau cum le cheama) asa ca degeaba am fi protestat.

Revin in curand cu partea a doua, despre cum sunt tratati si priviti romanii in Zakynthos.

Anonim spunea...

Asta e cind te duci in Grecia cu bilet luat de la agentie, mare teapa. Mergeti individual, cu masina proprie si alegeti la fata locului. Veti putea alege cele mai bune conditii de cazare si masa, dupa bugetul fiecaruia si veti iesi clar mai ieftin decit la orice agentie.

Multumim Marius pentru ca impartasesti peripetiile nefaste din luna de miere cu noi. Imi pare rau ca ai trait o asemenea experienta in ceea ce ar trebui sa fie cea mai dulce vacanta. Sunt cu totul ingrozita sa aud de ceea ce vi s-a intamplat si sper ca sa aveti in schimb mult noroc si fericire de-a lungul vietii in doi pe care ati inceput-o. Numai bine si astept si continuare...

Si eu am fost in Zakyntos, in iunie cu Christian Tour, din fericire pentru mine cu avionul (deci nu am avut foarte mult de-a face cu agentia). Conditiile la cazare, cu adevarat nu au fost chiar cele mai bune (dupa buget).
Mi s-a parut ca suntem destul de bine primiti (noi turistii romani), toata lumea este deosebit de primitoare si politicoasa.
In plus insula Zakyntos este un paradis, in adevarul sens al cuvantului; mi se pare nepotrivita reclama ta negativa.
Recomand tuturor cu placere acesta insula.
Iar in ceea ce priveste agentiile de turism, sa-mi recomande si mie cineva o agentie serioasa, daca exista...

Marius Pârciu spunea...

Am spus ca insula e foarte frumoase. Citeste si continuarea.

Referitor la agentiile de turism, sper sa nu ai dreptate.

Roxandrei spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Anonim spunea...

Dumneavostra faceti diferenta intre insula Zakynthos si faptul ca e vina dmv. ca ati ales gresit hotelul, agentia, autocarul si magazinul din bulgaria ? Ce review negativ despre ceva care nu are nici o legatura cu insasi insula si frumusetile ei!

Marius Pârciu spunea...

Fac diferenta. Iata ce nu ati vazut dumneavoastra: