sâmbătă, 23 februarie 2008

Merita Iasul un primar mai bun?

In decembrie 2000, in presa franceza aparea o stire despre Romania, mai precis despre finala Iliescu-Vadim. “Alegeri prezidentiale in Europa de Est. Romanii au de ales intre un (fost) comunist, Iliescu, si un extremist, Vadim”. Cam asa suna stirea. Acuma, eu nu cred ca francezul de rand stie prea multe despre Romania. Ceausescu, Dracula, copii ai strazii si probabil alte cateva stereotipuri. Dar, iata, ca intr-o zi ii sare in fata stirea asta, altfel fata de cele cu copii infectati cu HIV. Alegeri in Roma… nia. Unde am mai auzit eu de tara asta? A, da, dictatura, Ceausescu! … intre un comunist (rau) si un extremist (rau). Hmm, e clar, oricine ar iesi, timp de patru ani nu se va schimba nimic in esticul si (mult prea) sovietizatul stat.

Iunie 2008. Finala pentru fotoliul de primar al Iasului. Schrotter-Nichita, Nichita-Oprea sau, mai greu de crezut, Oprea-Schrotter. Mi se pare mie sau situatia e asemanatoare cu cea din decembrie 2000? Oare doar atat poate da Iasul, capitala (europeana) a culturii?

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ai tu vreo propunere mai buna de candidat :P?

Marius Pârciu spunea...

Am, dar acum sunt primari la Sibiu si Timisoara...